Härlig dag

Idag har vi haft en sån där härlig dag, så som man önskar att alla dagar skulle vara, ingen stress, inga måsten, bara vara..

Dagen började med att skrutt slog upp sina vackra blå vid halvsju snåret och då låg vi kvar i sängen och myste tills skrutt tröttnade och tyckte att det var dags för lek. Sagt och gjort, det blev en hel massa lek och efter frukosten slocknade Alva och sov i 1 timme och 20 minuter i ett svep. Sen kom underbara Jennie och Ella förbi och då blev det ännu mera lek ute på altanen, en promenad och en sväng till Babyland och sen var det dags för Alva att somna igen och även denna gång 1 timme och 20 minuter, jippie =) När skrutt vaknade upp igen var det dags att börja med middagen och idag stod korvstroganoff på menyn för mig och Johan och Alva fick smarrigt potatismos och lite falukorv, hon ägnade tyvärr inte maten så mycket tid till att äta den, utan det var mycket roligare att leka med moset och känna hur det kändes mellan fingrarna, så sött. Så trots att vi hann med ett bad imorse var vi tvugna att bada igen eftersom även jag blev nerkladdad med potatismos, men, men.

Nu sover skrutt i sängen som är uppstaplad med sängpuckar (som inhandlades under dagens besök på Babyland) så att hon slipper vakna av den dumma slemhostan som inte vill ge med sig,  imorgon tänker jag nog höra av mig till bvc för att höra om dom har någon mirakelkur åt min lilla prinsessa!?? Tips, någon!??

Själv ska jag ta och lägga mig på soffan med en kopp te och ge norska hollywoodfruarna en chans, men tyvärr tror jag inte att det är lika bra som den svenska variationen eftersom underbara Maria Montazami inte är med, men en chans ska jag i alla fall ge dom...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0