Grönska bort, altan på G

Alva slocknade precis efter att ha slurpat i sig 240ml välling, ja ni läste rätt, 240ml. Och inte nog med det, vid halvsextiden åt hon en hel burk med mat och innan det yoghurt till mellis och innan det en halv burk till lunch och så var det välling till frukost. Så vem vet, i natt kanske det blir en hel natt utan uppvak!?? *peppar,peppar* Fast de senaste nättena har varit jätte bra med bara ett uppvak mellan 2-4 för lite välling coh sen har skrutt somnat om igen utan problem, så jag klagar inte!! Fast trots att Alva bara vaknar en gång så har jag vaknat tre,fyra gånger ändå av ren vana och eftersom hon sover i andra delen av huset (nej, vi bor inte hur stort som helst, men ändå) så har jag tassat upp för att kika till henne, måste verkligen skärpa mig och inse att hon sover bra och låta henne sova utan att höra mamma komma intassande i rummet när hon sover som bäst ;) haha.. och för min egen skull också, lika bra att passa på att sova när man får ;)

Idag har vi haft en lugn och skön dag hemma, men lite städning, promenad till affären med mamma och sen kikade vi även in i leksaksaffären coh då fick Alva en CD skiva med Astrid Lindgrens bästa visor av mormor, jippie, ropar jag. Vi har även hunnit med lite gungning i lekparken tillsammans med Madde och Leah och som vi ser fram emot att dem ska flytta in så att tjejerna kan leka, och jag och Madde också för den delen ;) Astrid Lindgren skivan har spelats på högsta volym här hemma medans Johan och svärfar har rivit hela vår uteplats. Det var lika bra att skruva upp volymen så att vi slapp höra allt bankande och sågande. Alva var dock väldigt fascinerad av rivningen och tittade ut genom fönstret med spännning. Nu längtar jag som bara den efter att altanen blir klar, 60kvm altan, underbart, men den som väntar på något gott... I midsommar ska vi i alla fall sitta ute på VÅR altan ch njuta av ett glas vin i solen, underbart!!

Men i väntan på altanen ska jag ikväll njuta av ett bad och senaste Mama, inte fel det heller och imorgon ska vi träffa mammor och bebisar hemma hos Jennie och Ella för grillning, mys, lek och skitsnack. LIVET LEKER och jag NJUTER och jag är så tacksam över att mitt liv är som det är, jag skulle inte byta ut någonting!
Nu önskar jag er alla en underbar kväll!


Kommentarer
Postat av: Elin

Vad duktig hon är Alva-skrutten! Men jag hänger inte riktigt med, har du slutat amma? Kram!

2010-05-04 @ 20:37:40
URL: http://barnochfamilj.blogg.se/
Postat av: Madde

Japp, nu har jag slutat amma helt, tror vi är inne på tredje veckan nu... Ja, 2½ vecka nästan exakt ;) skönt, men samtidigt lite sorgligt eftersom jag vet att jag aldrig mer kommer att amma Alva , men förhoppningsvis en ny liten skrutt om några år ;) Hur går det för er!? ammar du fortfarande? kram

2010-05-04 @ 22:10:09
Postat av: Elin

Skönt att det går så bra! Jag har också slutat amma, slutade en vecka innan påsk, vad kan det bli, typ 6 veckor sen? Men jag saknar det ganska mycket. Men visst är de skönt med =) Äntligen tar de välling!! Våra små är inte SÅ små längre ;) Ha en skön dag, kram!

2010-05-05 @ 08:24:30
URL: http://barnochfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0