Ett liv tillsammans, men även ett "eget"

Idag har jag njutit av livet, min familj, solen, god mat, och ja, jag har NJUTIT!
Johan har slitit med altanen på vår vindstilla tomt i gassande sol, som högst stod termometern på 45(!) grader. Inte illa för att vara maj, och varmare kommer det att bli, förhoppningsvis, men 45 grader är i och för sig alldeles lagom mycket... Vi har konstaterat att vi måste köpa ett parasoll omedelbums när altanen är klar så att det finns lite skugga även hos oss ;) Skrutt kan ju tyvärr inte vara i solen hela tiden, så ett parasoll får det allt bli.
Johan är iväg och dricker lite välförtjänt öl ikväll hemma hos Tony och jag har njuter av ensamheten. Skrutt sover, jag har badat, rakat benen, smörjt in mig med after-sun, målat naglarna och snart tänkte jag krypa upp i soffan och slötitta lite på tv. Ibland är det riktigt skönt att vara ensam med tankarna och vetskapen om att jag har världens mest underbara pojkvän som är iväg och njuter på eget håll. Jag tror nämligen inte att ett förhållande skulle hålla om man var med varandra hela, hela tiden utan man behöver få tid för sig själv, få vara lite ensam hemma eller iväg själv med kompisarna. Det är viktigt för mig att jag och Johan har ett liv tillsammans, vårt liv, vår familj med Alva, men samtidigt är det viktigt med "ett varsitt liv" som man kan få vara själv i och ibland tillsammans, ja ni förstår nog vad jag menar.. Håller ni med!??

Hmm, för några år sen existerade det inte att vara hemma en lördagskväll ensam med bad, rakning av ben och tvtittande, nej då var det fullt ös, men nu har mina prioriteringar ändrats. Självklart ser jag fram emot att ha en riktig utekväll med tjejerna, bli så där oansvarligt onykter, ta en taxi hem och vakna upp med dunkande huvud, men inte alltid, men någon gång ibland skulle sitta fint. Tippar på att det i alla fall kommer att bli några glas vin på Stockholms uteserveringar i sommar och då blir det Johan som sköter marktjänsten hemma eller så går vi ut tillsammans och skaffar barnvakt, men vin blir det ;)

Nu ska jag lägga mig på soffan och njuta av nuet, tystnaden och ensamheten och se fram emot att jag har en pojkvän som kommer hem till mig i natt och kryper ner i sängen brevid mig...
Johan, jag älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0