Dagen idag

Vi började dagen med strålande humör här hemma och åkte sen hem till mamma för att hämta vår tvätt. Ja, det börjar bli dags för en tvättmaskin, men jag/vi har blivit lite bekväma med vår tvättjänst ;)
Alva valde att ta sin morgonnap i bilen så jag satt snällt kvar och lyssnade på radio medans skrutt sov ruset av sig i 30min. När hon vaknade upp var hon redo för att bege sig in till stan med mor sin för att möta upp Emma och Tyra. Vi slog till på att njuta av det vackra vädret genom att ta en liten promenad medans tjejerna sov och sen satte vi oss på en uteservering i kungsan och njöt av en latte. Skrutt fick i sig lite köttfärsås och kladdade självklart ner sin fina kofta lagom tills det var dags för oss att gå iväg på loppi.se´s event som hölls i Volvos showroom.

Loppi.se har startat ett nytt event, We R Family, där handplockade och namnstarka varumärken går samman under gemensam flagg. Idag var det Bugaboo, POP, Vi föräldrar och PLAN som berättade om intressanta nyheter hos dem. Det var riktig kul att vara där och nu är jag lite småsugen på en Bugaboo, visserligen så ÄLSKAR jag vår Nitro från Emmaljunga, men Bugaboo har skapat en Iphonehållare och den funkar tyvärr bara till Bugaboo vagnar. Hmm, jag antar att jag får klara mig utan en Iphonehållare, men det skulle vara kul att ha en nu när jag ändå är ägare av en Iphone ;) Men till alla Bugaboo & Iphone ägare tipsar jag gärna om denna. 1% av Bugaboos omsättning går även till RED som bidrar med medicin till Afrika, så det är ytterligare en anledning till att köpa en hållare, eller vagn för den delen ;)

POP´s nyhet var att från och med i höst kommer deras funktionskollektion med lager-på-lager kläder att vara tillverkade i 100% återvunnet material från PET-plast, japp ni läste rätt, så spring och panta flaskorna nu så blir det mer kläder åt alla ;)

Vi föräldrar berättade om deras omslagstävling som dom har nu och självklart ska jag anmäla Alva dit och jag hoppas verkligen att ni ALLA RÖSTAR på henne flera gånger om... Berättar mer när hon är anmäld så att ni kan börja rösta!

Hmm, ser att blogginlägget verkligen ser ut som ett reklaminlägg, men så är det evrkligen inte utan jag ville bara passa på attd ela med mig av dessa nyheter, lite kul att få vara först med att veta saker ibland ;)
Men nu väntar en kopp te och sen ska jag stupa ner i sängen, Natti natt!


Tyramyra och skrutt vaknade upp lagom till lunchen.


Hanna Hedlund var konferencier och Alva ville hela tiden klättra upp på scenen, så det var en "svettig" mamma som fick plocka ner henne titt som tätt, men jag tror nog att hon charmade en hel del kameror.


Hållaren som JAG VILL HA!!


Alva var en riktig solstråle! Mamma, älskar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0