Dagen idag

Vi hade en mysig lunchdate i skrapan med Fredrik idag och jag fick höra allt "smaskigt" skvaller från jobbet, me like ;) Sen blev det en promenad från söder till Johan som idag jobbade på Kungsholmen och sen promenad tillbaka till bussen vid centralen. När vi kom fram till bussen hade skrutt somnat, perfekt tänkte jag, då sover hon hela vägen hem, och det hade hon säkert gjort om det nu inte var så att det hade inträffat en bilolycka på Nynäsvägen. Det var TVÄRSTOPP åt båda riktningarna, trots att jag fläktade Alva med busstidtabellen (hittade inte en endaste tidning) så vaknade stackaren helt genomsvettig. Nackhåret hade till och med krullat sig, stackars liten. Men hon var glad trots värmen och även jag, hon fick köra en liten striptease på bussen, strumpbyxor och body åkte av och sen på med klänningen igen. Sen sysselsatte vi oss med att sjunga, smörja in armar och ben med solskyddsfaktor, titta ut på alla bilar, pilla på knappar etc, men efter 20 minuters stillastående så började trafiken äntligen röra på sig igen och vips var vi hemma i "svalkan". Skrutt fick springa av sig lite i gåstolen ute, innan det var dags för middag och bad. Och nu sussar skrutt så sött i sin säng och jag ska kila upp till Madde som är själv i huset och fixar och donar så att dom kan sova där imorgon, wihoo, vad roligt att vi ska bli grabbar på riktigt!


Alva låg i vagnen och drack lite välling till mellis och jag njöt av en latte =)


Härligt att springa runt med bara ben, sommarfeeling på hög nivå!


Kommentarer
Postat av: Annika

Härligare sommarbild får man ju bara leta efter!! Blir bara så glad att se Alva springa i sin gåstol, man ser ju t.o.m på bild hur kul hon tycker att det är ... Heja, heja Alva!!! och det är bara början på sommaren än ...

2010-05-20 @ 13:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0