vi gav oss ut i "snöstormen"

Det blev en riktig nitlott för oss i morse när vi gav oss ut i snöstormen mot öppna förskolan. När vi kom fram så hade dem stängt pga sportlov. Får man sportlov när man är föräldraledig!?? I så fall har jag missat det totalt ;) Blev hyfsat irriterad eftersom vi gett oss ut i snörusket, men, men när vi ändå var ute så bestämde vi (läs jag) att vi skulle ta en promenad upp till min mormor och morfar för lite lek och fika.
Det är alltid lika kul och mysigt att hälsa på hemma hos dem för dem blir alltid så glada över att träffa oss och om dom blir glada är vi glada.. Alva charmade som vanligt med en massa leenden och visade självklart upp sina krypförsök. Hon fick även leka med alla mormors decilitermått och det rä många kan jag säga, hon var helt lyrisk och vände upp och ner på lådan, slängde omkring dem, slog dem i marken och ahde allmänt roligt.


Lek med lådan

Mys med gammelmormor

Jag tittade inte bara på utan jag hjälpte också till, så det så ;)

Efter bus och fika hemma hos mormor och morfar hoppade vi på bussen upp till centrum för att leka på öppna förskolan där istället och tack och lov hade dem öppet =) Alva härjade hej vilt och hasade sig framåt en liten bit. Jag tror nog att skrutt börjar krypa vilken dag som helst och då blir det liv i luckan här hemma och inte en lugn stund. Men det är det värt, tänk att få se hennes lycka och bus i ögonen när hon inser att hon kan ta sig dit HON vill och inte dit mamma vill att hon ska.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0