Först i ledet, ja visst =)

Nu är vi hemma efter en dag på stan med demostrationståg. När vi kom fram till Gullmars kollade jag på klockan och insåg att vi hör och häpna, faktiskt var ute i god tid så då bestämde jag mig för att vi skulle ta 4an till skanstull coh sen 3an till slussen och sen en promenad till Kungsan, sagt och gjort, vi tog bussen. Varför betala på tunnelbanan när bussen är gratis och man har tid att åka runt halva stan!??

På bussen fick vi en "komplimang" för vår smarta lilla skötväska på vagnen så då började jag och mamman (Jenny) prata och sen kom en mamma till på på bussen (Emma). Jenny frågade vart det var smidigast att gå av om man skulle till Kungsan så då konstaterade vi snabbt att vi alla tre skulle dit och vara med i demostrationen, så vi tog helt enkelt en gemensam promenad från Slussen mot Kungsan. Vi hade bestämt att möta upp Emma och tyra på demostrationen, men vi hörde inte när dom ringde, men rätt som det var så sprang vi på varandra, vad är oddsen för det egentligen!?? När vi kom fram till Kungsan så delade Wayne´s ut kaffe och så fick alla ett varsitt rosa regnskydd att sätta över vagnen så att det skulle synas att vi var med i demostrationståget och sen började vi marschera. Det var (enligt tidningarna) ca 600 mammor/pappor med barn och  barnvagnar som var med på demostrationen och tåget var långt, iof inte så konstigt med tanke på att en barnvagn tar en del plats och vi fick endas gå max 4 i bredd. alva ville inte sitta i vagnen efter ett tag så hon fick helt enkelt sitta framåtvänd i bärselen, snacka om lycka för en liten nyfiken Alva att få vara med och se ALLT!
Roligast av allt var att vi hade ställt oss allra längst bak så att man kunde gå i sin egen takt, emn sen visade det sig att vi skulle börja med att gå upp till Sergels torg vilket innebar att vi istället hamnade först i ledet, haha, så vem vetm vi aknske syns i någon tidning, för det var en hel del fotografer och tv kanaler längst med vägen...

När vi äntligen komfram till Mynttorget där demostrationen avslutades började skrutt tröttna på att vara med i en demostrationen och berättade att det var dags för mat, så jag och Emma tog våra små tjejer och styrde vagnarna mot Åhlens för lite lunch. Alva fick köttfärssås och spagetthi och jag tog en kopp te, lyxigare än så blev det inte ;)
Sen var det dags för skrutt att sova lite så jag var duktig nog att ta en promenad hela vägen från centralen till Skanstull, inte illa pinkat om ni frågar mig ;) Sen blev det bussen hem och hemma började vårt danspass.. ;)




Alva redo för marschen med majskroken i beredskap
som lite snacks på vägen...



Även jag var redo, och här njuter jag av solen.


Emma, redo med regnskyddet på...





Kommentarer
Postat av: Elin

Hejhej! Undrar bara vart du köpt solglasögonen till Alva? Jättetuffan! Jag är också ute efter ett par till Julia men jag är osäker på om affärerna har börjat sälja än eftersom det bara är mars? Kram Elin

2010-03-08 @ 20:35:03
URL: http://barnochfamilj.blogg.se/
Postat av: Emma från bussen

Hej Madde! Japp, jag hittade hit! Och jag hittade en bild på oss!



PS: Din unge var den coolaste i hela marschen idag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0