Sommartid och sova på mage

Sommartid, hmm, känns avlägset med sommar, men den som väntar på något gott...

Igår var vi på middag hemma hos familjen Anderberg för att fira Rikard som fyllde 40 år. Trevligt sällskap och riktigt smarrig medelshavsbuffé resulterade i att jag såg gravid ut när vi åkte därifrån vid 23 snåret. Skrutt vaknade titt som tätt när vi var på middagen och det kanske inte var så konstigt, vem vill sova när man istället kan leka med kusinerna!??
Väl hemma så somnade hon på pappas bröst och jag och Johan bestämde oss för att hon skulle få prova att sova på mage även i spjälsängen eftersom hon sover så bra när hon ligger ovanpå oss och sover, så tyckte vi att det var värt ett försök. Tidigare har jag varit rent av livrädd för att låta skrutt sova på mage, men nu är hon stark nog att lyfta huvudet och rulla över till rygg om hon vill så då kan hon lika gärna få sova på amae om hon sover bättre så. Och när jag och Johan var liten så var det "livsfarligt" att sova på rygg, då skulle minsann alla bebisar sova på mage och se på oss, vi har klarat oss galant.
Sagt och gjort, jag la ner skrutt i sin säng på mage och hon somnade in direkt och efter ett litet tag kom även de söta snarkningarna igång. Efter en timme ca 00.30 vaknade hon upp för lite mat och fick då sova på mage brevid mig i sängen för jag var för trött för att resa mig igen och bära henne till sin säng, lat, jag vet. Men, men hon sov på mage brevid mig och vaknade inte upp igen förrens klockan FEM för lite mat och somnade sen om igen till, hör och häpna 08.30 (ok, sommartid, så egentligen 07.30, men ändå rekord). Så inatt blir det nog till att sova på mage igen ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0