Solo

Nu är jag solo hemma, eller inte helt solo, skrutt är såklart hemma med mig, men hon ligger och sussar. Jag valde att gå hem lite tidigare från Robin eftersom skrutt hade somnat i vagnen, men hon kom inte riktigt till ro utan vaknade titt som tätt, tror nog att det var lite för varmt i vagnen trots att åkpåsen var öppen. Och vi vågar inte längre lägga henne på sängen för nu rullar hon runt hej vilt, så bättre att ta det säkra (vagnen) före det osäkra (på sängen) ;) Så jag satte på Alva mössan, stängde åkpåsen, skyndade förbi videoaffären och köpte snus till Johan så att han har imorgon bitti och sen blev det bussen hem så att jag skulle hinna se solsidan.

Alva vaknade nyss till och jag tänkte försöka ge henne lite välling istället för att amma, men hon somnade om utan vare sig tutte eller välling, wihooo ;) Så nu sitter jag här med en vällingflaska, färdigvärmd och allt, får se om den fortfarnde är varm när skrutt vaknar nästa gång, för hungrig lär hon ju bli någongång... Själv ska jag ta och göra mig en kopp te och känna mig lite duktig över att jag plockat iordning i köket, packat inför morgondagens babysim, plockat ordning i tvättstugan och rensat i vagnens varukorg, hmm var det fredag!??
Fast jag skulle inte för något i världen byta bort den, så det så... Här njuter vi varje dag, fredag eller ej ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0