Ny vecka, igen

Här hemma har jag just nu en liten fröken som vägrar att äta frukost. Har försökt tre gånger nu, men hon kniper igen munnen, vrider bort huvudet och ser allmänt bestämd ut. Inte ens när jag försöker förklara att frukosten är dagens viktigaste mål ger hon sig... Så nu har jag och Alva haft ett snack om att det inte blir någon frukost om hon vägrar för idag har mamma bestämt sig för att sätta hårt mot hårt, ingen amning på morgonen. Vi får väl se hur det går, men så småningom måste hon nog ge med sig, förhoppningsvis slipper jag ge med mig i alla fall ;)

Vi funderar på att ta oss till öppna förskolan, men någon stress orkar vi inte med så om vi hinner går vi nog dit en liten stund i alla fall, men det beror som sagt på hur morgonen flyter på. Johan är hemma och "sjukmyser" med oss idag, stackaren. Han har läkartid nu på förmiddagen och det är både så att man hoppas att han har halsfluss så att han får medicin, samtidigt som jag inte vill att ahn ska behöva vara sjuk, men hellre medicin så att man blir frisk fort än att ah ett virus som bara jävlas med en...

Nä, nu ska vi försöka oss på lite frukost igen och sen ska vi börja göra oss redo för dagen.

Ny vecka, Nya tag och nya äventyr, Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0