Nu blir det skärpning för lata nattmamman ;)

Alva har precis somnat efter en heldag med sin underbara mamma, pappa är fortfarande ute på äventyr.
Både i natt och natten mot igår så har skrutt snuttat, snuttat och snuttat lite till, vilket gjort mig smått galen. Min plan är ju att vi ska få bort nattamningen, inte snutta ännu mer, men jag får skylla mig själv. Jag är har varit för trött/lat de senaste nätterna för att gå runt med madam och när man är trött tar man oftast den enkla vägen, med andra ord, låta Alva ligga brevid i sängen när det är matdags vilket resulterar i att vi båda somnar och det blir "fritt" för skrutt att snutta när hon vill för mamma är för lat för att hålla sig vaken, jackpot för en liten sötnos som vägrar napp, men en  riktig nitlott för en mamma som vill sluta amma på nätterna. Så imorse bestämde jag mig för att det inte alls skulle få bli någon amning till frukost utan när skrutt vaknade vid SJU så var jag stenhård med att det idag skulle vara gröt till frukost, sagt och gjort, det blev gröt och Alva verkade nöjd. Till lunch blev det Biffstroganoff, men den var inte alls så poppis så när hon hade kämpat i sig halva burken sa jag att det var ok med lite amning.
Sen blev även mellis amning, men kvällsgröten byttes ut mot kalops då bvc sagt att ett mål gröt om dagen är lagom med tanke på alla fibrer, eftersom det sen är tanken att hon ska ta välling, men nej, där tog det stopp, ingen välling bestämde Alva. Det var en del protester när det var dags att gå och lägga sig utan både gröt eller amning, men jag sa att vill du ha något så är det välling som erbjuds, haha försökte vara lite pedagogisk och bestämd. Alva valde att rata vällingen, men somnade efter lite gråt ändå och nu väntar jag med spänning på om hon går med på välling vid nästa uppvak eller om vi ska fajtas!?? i natt får ska jag i alla fall göra mitt bästa för att endast ge mat och inte tillfälle för snuttande för min älskade lilal unge. Jag vet att hon klarar det, hon klarar allt, men hon är envis och tyvärr tror jag att det är jag som gett henne envisheten, men, men det är baar att kämpa på, nattamningen kommer inte upphöra över en natt utan det kommer at ett tag och vi har sagt att runt påsk ska vi försöka på riktigt, men tills dess skadar det ju inte att försöka lite och framförallt ta bort snuttandet, eller hur!??
Hmm, kanske inte det roligaste inlägget att läsa, men det här är numera mitt liv i ett nötskal och Jag ÄLSKAR det och skulle inte för allt i världen byta bort någonting, trots för mycket snuttande ;) Håll tummarna för oss nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0