lördagsgodis och familjemys

Lördagen startades hemma hos vid 05.30 av att skrutt ville upp och leka. Jag försökte få henne att leka lite med min mobil så att jag kunde halvsova lite i sängen, det gick bra ett tag, men helt plötsligt hör jag hur hon lyckas tappa mobilen under sängen. Jag kände inte för att krypa in under sängen så det var bara att gå upp och starta lördagen.

När Johan vaknade, okej, vi gick in och väckte honom vid halv nio, så lyste solen rakt in i Alvas rum så vi låg och myste ett bra tag i sängen. Alva kisade pga solen så hon fick helt enkelt ha på sig sina nya solbrillor, succé ;)


Lite solande på morgonkvisten =)

Sen bar det av till babysim för mig och skrutt, Johan stannade hemma och byggde och fixade. Kände verkligen inte för att jkrångla med bilen idag så jag och skrutt tog hör och häpna, bussen hela vägen till Sickla. Babysimmet gick jätte bra och det känns riktigt skönt att vi nu kör babysimmet i Sickla, mycket bättre omklädningsrum, varmare och djupare pool, golvvärme, skåp, solen lyste in och jätte duktig instruktör och så vidare ;)
Alva fick dyka helt själv idag, dvs instruktören höll armarna i kors framfr kroppen varpå Alva satt på dem och dök sen i vattnet helt själv och sprattlade sig fram till mig. Riktigt, riktigt häftigt!

Efter babysimmet gjorde vi iordning oss, Alva fick lite mat och sen gick vi och hälsade på mathilda på jobbet.

Hmm, undrar vad dom där byxorna kostar..

När vi kom efter babysim och allt så var Johan iväg coh spelade squash så ajg och Alva la oss på soffan och sov, en välbehövlig halvtimmes nap efter intensiv dag. Sen blev vi bjudna på hemmagjord pizza av kusinerna   och farmor, tack så mycket! det var stjärnkockarna hanna, hilda och hugo som hade gjort pizzorna och dem var mycket godare en köpepizzzor, bra jobbat!!  Alva passade på att leka med kusinerna och passade även på att visa upp sina "jag- kan-åla-mig-framåt-och-snart-kan-jag-nog-krypa-kunskaper" Men efter middagen blev madam trött som bara den så då blev det bilen hem och i bilen somnade skrutt in och nu ska jag och Johan mysa av lugnet med glass, cola och lördagsgodis, familjemys, I love it!!

Hoppas att alla får en underbar kväll...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0