Latte och bortkörda hemmifrån

Idag har vi varit i centrum och druckit en latte tillsammans med Christine&Ellie, Mia&Arvid och Anna&Leah. Det blev som vanligt en hel massa prat om det mesta, men självklart var det fokus på bebisar, mat, tänder, bajs, you name it ;) Mammasnack med andra ord...
Alva somnade en timme här hemma i förmiddags innan vi åkte upp till centrum vilket gjorde susen och skrutt var som vanligt *peppar,peppar* en solstråle! Alva höll låda och lekte under hela fikan vilket självklart gjorde henne lite trött så då somnade hon igen, 30 minuters sömn även på eftermiddagen, lite skillnad mot gårdagen som endast innehöll ca 50 minuters sömn, men, men idag har det inte varit ett endaste trötthetsgnäll utan bara skratt och leenden, härligt!

När vi kom hem var Johan i full gång med garderoben och golvläggaren hade precis varit här och bytt ut en av golvplankorna. Han hade använt ett jätte starkt epoxy?? fråga mig inte vad det är, men vi kunde iaf inte vara hemma på grund av lukten så vi flydde fältet hem till min mamma. Alva blev glad över att träffa mormor, mormor blev glad över att träffa Alva och jag var duktig och plockade ihop lite böcker och sånt från min gamla bokhylla. Självklart var jag också glad ;) Mamma ska nämligen flytta i maj så nu måste jag verkligen ta och rensa bland allt sånt som har fått vara kvar hemma hos mamma, med baktanken om att jag någongång vill ha det, men inte just nu.. men nu måste jag tyvärr ta tag i det så lika bra att börja direkt.. Jag hittade ett vykort och en lapp från Johan som han skrev till mig precis när vi träffats/blivit tillsammans. Så nu är jag kär på nytt i min älskling!
Mamma bjöd på smarrig Thaimat så även Johan kom förbi och åt middag, men skrutt fick som vanligt nöja sig med kvällsgröt och ligger nu och sover nöjt i sin säng.

Vad morgondagen har att bjuda på är lite osäkert, men om jag inte missminner mig så har vi en lekdate inbokad med Sanna och Ofelia!??

Nu ska jag ta och njuta av kvällen och kika på Sveriges värsta bilförare, sjukt kul!
NJUT av kvällen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0