Läkartid

Nu är jag trött på att vara sjuk!! Usch och fy vad det är tråkigt, jobbigt och ja, jag tycker faktiskt lite synd om mig själv, men det får man faktiskt göra ;) Jag har iaf bokat en läkartid idag så vid 10.30 ska jag och Alva till doktorn, tänkte att dom får passa på att kika i skrutts öra samtidigt för att se om öroninflammationen har börjat ge med sig!?? Jag hoppas faktiskt att dom hittar någonting på mig, halsfluss eller något så att man kan få lite medicin och börja må bra igen, men, men det är bara att härda ut, slut på klagosången ;)

Igår kom Alvas snälla farmor Elisabeth förbi och tog ut skrutt på en förmiddagspromenad och sen på eftermiddagen kom hon förbi igen med Alvas kusiner, Hilda och Hugo. Det blev en promenad till för skrutt och det känns skönt att hon fått lite frisk luft trots att jag är sjuk pch jag kunde passa på att ta e n dusch och vila lite. Elisabeth och kusinerna hade även köpt "krya på er" tulpaner åt oss och så fick vi köttfärsås till middag och pannacotta till efterrätt, lyx. TACK så jätte mycket!!

Men, men idag blir det en lugn dag IGEN, egentligen skulle vi på promenad med mammagruppen och sen på rim&ramsor på biblioteket, men nä, vi får stanna hemma även idag, suck. Vi börjar klättra på väggarna här hemma snart.. Fast å andra sidan, vi får komma ut och NJUTA av snöandet (Vad hände med solen??), träffa doktorn, gå förbi apoteket och även en sväng förbi affären så ett tag kommer vi ut från huset, jippie =)

Jag har tagit en del kort under vår sjuktid, men har varken tid,ork eller lust att lägga upp bilder just nu så bloggen blir rolig med bilder igen när vi är friska och krya här hemma, så det så ;)

Nä, nu ska vi (läs jag) ta och snygga till oss lite så att jag inte skrämmer folk när vi beger oss ut på våra äventyr... Hoppas på att alla får en kanondag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0