En onsdag på söder

Idag är det som sagt onsdag och onsdagar brukar i vanliga fall innebära promenad vid 10-tiden och sen fika hemma hos någon i mammagruppen, men idag bröt vi mönstret. Vi träffades istället vid elva inne i stan på underbara söder. Vi tog självklart en liten fika, promenerade lite, strosade i lite (barn)butiker och gick sen hela vägen över till gullmars. Tänk att en dag på stan kan resultera i 4,7 km utan att ens anstränga sig, underbart. Alva sov på tok för lite då hon inte ville missa någonting, så det var en trött, nästan övertrött madam som somnade kvart i sju efter en portion gröt.
Så nu hoppas jag på en bra natt med mycket sömn för lilal skrutt och jag funderar på att undvika/hoppa över nattamningen i natt, men det är skrutt som får avgöra, visserligen säger bvc att hon nu vid sex månader bör klara en natt utan mat, men alla bebisar är ju olika och jag känner inte att det är läge att vara stenhård just nu, men ett försök skadar inte ;) Jag tror att det är bra att börja sakta, men säkert, göra några försök några nätter och sen ta en paus om det inte funkar för att sen försöka igen och då ge sig tusan på det, men som sagt, vi får se....

Nu ska jag ta och göra mig en kopp te, plocka ordning lite här hemma, tända ljus och sen krypa upp i soffan och kolla på säsongspremiären av Grey´s. Eller, det blir nog Grey´s på tv´n här inne på kontoret för jag kan ge mig tusan på att Johan ska kolla på premiären av "Fuskbyggarna", varför måste våra program krocka!??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0