Alva pigg, mamma mindre pigg

Godmorgon!

Jag skippar uppdatering från de senaste dagarna för de har ändå bara innehållit sjukstuga, hemmavistelse och mys, så vi kör från nu istället. Jag har självklart fortfarande feber, men "bara" 38,5 nu så jag kör med alvedon och mår helt ok ändå, Alva springer runt i gåstolen, vilket verkligen är ett framsteg med tanke på att hon inte klarat av att vara mer än en meter (ok, kanske lite längre, men nästan)  ifrån mig sen i onsdags, men nu springer hon runt i vardagsrumet och jag sitter vid datorn och hon är GLAD! Älskade skrutt, vad glad jag blir över att hon mår bra nu, det gör ont i mamamhjärtat att se henne sjuk...

Min underbara mamma kom förbi igår eftermiddag och hjälpte mig lite med Alva så att jag fick vila eftersom Johan jobbade sent. Alva gick ut på en liten promenad med mormor och jag skyndade mig ner i ett varmt bad för att få bort all värk i lederna, skönt som tusan.. När Johan kom hem ordinerade han mig i soffläge och skötte markruljansen här hemma med middag och Alva. Sen sov jag faktiskt kvar på soffan och Johan tog natten med Alva, men vid halvfyra tiden var det dags för ammning så la jag mig inne hos skrutt och tog resten av natten, men oj, vad skönt det var att sova på soffan och inte höra minsta lilla rörels från skrutt, snackas om att jag sov bättre. Jag har faktiskt funderat på när man kommer sluta att vakna upp av minsta lilal ljud!?? Kommer man någonsin att göra det!??

Nä, nu ska jag gå och göra mig en kop te för självklart så värker även min hals något grönjävligt och till teét ska jag "avnjuta" en alvedon.

Njut av dagen och jag hoppas att alla andra får hålla sig friska och krya!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0