Ta-tag-i-hemmet-esse

Johan somnade in på soffan igår och skrutt låg och sov i vår säng. Om jag varit smart skulle jag lagt mig i ett skumbad med mitt nya fräscha badskum som jag fick i julklapp av min älskling, men icke sa nicke, jag började fixa och dona. Jag har nämligen konstaterat att jag är i mitt städesse på kvällarna, det enda negativa är att det inte är läge att sätta på dammsugarn när resten av familjen sover, men, men. Kanske inte ska kalla det städesse, men mitt fixaresse, ta-tag-i-hemmet-esse ;)

Jag fick i alla fall äntligen lite ordning på alla mössor och vantar i hallen (läs, lagt alla samlade i en liten låda) Vår hall är verkligen liten och med det kalla vädret blir den om möjligt ännu mindre eftersom det hänger tjocka vinterjackor och termobyxor på alla krokar, en massa skor står framme, mössor och vantar ligger huller om buller. Längtar efter utbyggnaden, men tills dess är det bara att göra det bästa av situationen =) Och nu börjar det likna något. Och ännu bättre kommer det bli senare idag när jag tvingat Johan att ta bort tre par skor från skohyllan och ställa in dom i förrådet så att hallen inte blir full igen så fort vi får lite besök.

Hmm, har börjat fundera på vem av oss som har flest skor egentligen!?? 
Av de som står i hallen vinner Johan i alla fall överlägset!!


Madde,Johan,Johan,Johan
Johan,Johan,Madde,Johan (jobb)
Madde (de röda som inte ens får plats),Johan,Johan, Madde.

8-3 till Johan =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0