Lördagskväll

Det är lördagskväll och vi har precis kommit hem från en tidig middag hos min mamma tillsammans med min bror, mormor och morfar. Vi fick kanongod västerbottenlax till varmrätt och den ska jag nog till och med slå till på att laga här hemma någon gång ;) Tack för en jätte god middag!

Alva fick stanna kvar hemma hos mormor medans jag åkte iväg en snabbis och skjutsade Johan och bror min på pokerspelande(???), eller helt enkelt bara grabbkväll!? Jag slog till på att ha radion på högsta volym på vägen tillbaka, lika bra att passa på när man kan. Sen blev det stressigt för Alva var trött och hungrig,  så jag glömde både mina täckisar, Alvas snutte och ringen som jag skulle låna av mamma, suck, får helt enkelt ta en promenad förbi där imorgon. Kommer dock bli kallt att gå dit utan täckisar eftersom termometern just nu visar på -18 grader vilket jag antar är en liten fingervisning om att det lär vara hyfsat kallt även imorgon, men det återstår att se.

Skrutt somnade snabbt ikväll och ligger just nu i vår säng och småsnarkar på grund av den täppta näsan, hon är för söt. Själv ska jag verkligen försöka ta det där badet nu för jag vill ha värme och jag har skjutit upp på det alldeles för länge nu. Och nåde Tyresö kommun om det fortfarande är äckelvatten, då blir jag galen. Hmm, Johan duschade visserligen innan vi åkte till mamma och sa att vattnet var ok, men det är upp till bevis nu när jag ska tappa upp badet ;) För informationens skull, äckelvattnet orsakades av en vattenläcka några gator bort, suck.

Så nu är det MYSKVÄLL som står på schemat, bad, en kopp te, tända ljus och en mammatidning, lite skillnad mot lördagarna för lite mer än ett år sedan, men jag skulle inte byta något i världen för att hamna där igen, livet då var kanon, men nu, nu är det PERFEKT! Tänk att jag har det finaste i världen, världens finaste unge tillsammans med världens finaste kille! Kan man ha mer tur och lycka i livet!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0