Lördag, underbara lördag!!

Vi har varit på babysim idag igen, riktigt kul var det. Idag var det bara jag och Alva som badade och Johan stod redo brevid för att ta kort med systemkameran, men den var stendöd, inte en gnutta batteri så det blev inga bilder alls tyvärr. Jag hade lämnat digitalkameran hemma eftersom systemkameran var med, så himla typiskt, men, men inget att göra åt, det kommer fler gånger! Alva var helt galen i vattnet och sprattlade,skrattade och skvätte vatten på sig själv, mig och alla andra bebisar också. Hon var en riktig liten solstråle, men när det var dags att gå in i omklädningsrummet och byta om till vanliga kläder blev hon ett litet åskmoln.
Vårt lilla åskmoln somnade dock snabbt i bilen, helt utmattad så vi körde runt ett tag så att hon fick sova lite och när vi kom hem igen var hon vår glada solstrålen igen =)
Och ännu gladare blev hon när min morbror Janne, Pia och min kusin Jessika kom förbi med en förskottsdoppresent. Lyckostarna åker till Thailand samma dag som Alvas dop och vi är inte ett dugg avundsjuka... Vi njuter av vintern och tänker på att klimatet kommer bli varmare för varje år, så vem vet, snart kanske vi slipper kylan, lika bra att njuta av vintern medans man kan ;) Alva fick två jätte fina silveraskar, en för första tanden och en för första locken, superfina, TACK så jätte mycket!!

Efter kaffe och present här hemma åkte jag och Alva hem till Frida och firade henna på hennes 25årsdag, men glömsk som man är glömde jag presenten, men den får hon i veckan.Den som väntar på något gott... ;) GRATTIS tjejen, tänk, nu är du närmre 30 än 20...

Skrutt somnade i bilen på vägen hem, men vaknade självklart när vi skulle gå från garaget och hem, men nu sover hon igen så sött i sin egna säng coh jag njuter av att det är lördag och helg, lovely!


Så här kalasfin var Alva idag, kjol och kofta från kappahls vintage kollektion, men man blir trött av att vara på kalas och då är det skönt att somna på mamma, koftan åkte tyvärr upp och kjolen ner, men ack så söt ändå ;) frida var en riktig pudding ikväll med finfin klänning, snygg frisyr och solbränd efter Thailand, härligt!! Usch, jag måste verkligen få lite färg, ser ut som en albino brevid Frida, men, men....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0