I´m back

I måndags morse satte jag mig vid datorn och skrev ett inlägg och precis när jag skulle lägga upp det på bloggen så la internet ner, suck och kom inte igång igen förrens på kvällen och då orkade jag inte blogga och igår hann jag inte med det och imorse satt jag och skrev ett inlägg om måndagen, gårdagen och dagens äventyr och vad händer!?? Internet strejkade IGEN! Så nu tänker jag kopiera inlägget innan jag trycker på publicera knappen, så det så ;)

I måndags fick vi besök av Madde och Leah som för övrigt ska bli våra grannar den första mars =) JIPPIE, en kompis som bor nära, med bebis, som är mammaledig, sugen på promenader, kaffedrickare och snackare som jag själv =) Tänk vad kul vi kommer att få ;) Och Alva kommer få en lekkompis som bor NÄRA och nära är bra...
Vi slog till på att ta en promenad och handla semlor, sen hem och fika, snacka lite skit och sen en långpromenad för att förbränna den goda semlan ;) Och nu, nu är jag igång med promenaderna igen och har redan klarat av veckans mål på stegräknaren, inte illa om jag får säga det själv.


Haha, jag är STÖRRE än dig så jag kan ta dina leksaker ifrån dig om du inte är snäll ;)
Leah har blivit stora tjejen!

Igår kom Christine&Ellie och Jill&Vincent förbi på fika, men innan fikat hade faktiskt jag och Alva varit ute på en liten promenad. Alva ÄLSKAR att sitta i sittvagnen, hon sover som en stock och när hon vaknar så ligger/halvsitter hon snällt kvar i vagnen och tittar på allt vi går förbi *peppar,peppar*. Ingen liten skrutt längre, utan stora tjejen!


Här leks det för fullt och Alva har stenkoll påsina leksaker från gåstolen..

På kvällen åkte hela lilla familjen till Tyresö kyrka för dopsamtal. Prästen var väldigt otippad, tjej, runt 25 årsåldern, leggings, sneakers och allmänt cool, varför fick jag inte ha en sådan präst när jag konfirmerades istället för en 60 årig tant! Hon frågade om vi tänk på någon speciell psalm som vi ville sjunga under dopet, hmm nja, vi är inte direkt psalmmmänniskor fick vi erkänna och be om lite tips. Så alla som ska på dopet kan numera börja träna på psalm 522 och Tryggare kan ingen vara. Det skulle vara lite kul om det är någon mer än prästen som sjunger under dopet ;) Själv har jag ingen strålande sångröst så det blir nog tyst,tyst sång för min del..haha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0