Fredagsfix

Här hemma är det full rulle och har varit det sen halv sju imorse. Vi håller på och fixar och donar inför dopet och klockan tre får vi tillträde till lokalen och då börjar det roliga piffandet =) Tant Ida som även är Alvas gudmor kommer ut till oss idag och hjälper till med de sista förberedelserna inför dopet. Mamma och svärmor har hjälpt till med lite mat och gudmor hjälper till med piffet. Notering till mig själv medans jag kommer ihåg det: Kaffe och svarta nylonstrumpor MÅSTE inhandlas idag! Så om någon läser det här och sen pratar med mig i telefon får ni gärna påminna mig ;) Och om det är någon som har en kaffetermos eller två över så lånar vi dem gärna tills imorgon ;)

Nä, nu ska jag ta och göra iordning skrutt och sen måste vi iväg och handla lite, råkade köpa kallrökt lax igår istället för gravad, jag blir så less. Men, men inget att göra åt, blir bara en extra tur till affären, fast å andra sidan då kan jag passa på att åka till centrum istället så att jag även får tag på svarta nylonstrumpor =)'

Det är numera PLOGAT utanför oss, jippie!! kl 01.28 i natt kom plogbilen med dunder och bång, men jag klagar inte, tack för plogningen! Nu kan vi ta oss ut igen som normala människor utan att bli snömannen himself...

Ha en LOVELY dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0