Underbara Lördag

Har inte haft en chans att hinna med att sitta lite vid datorn idag, eller snarare inte tagit mig tiden ;) Det har varit "full rulle" från klockan sex imorse när skrutt ville upp och starta dagen. Jag trodde att det var ett skämt när det snöade som bara den när vi steg upp och inte hade det slutat när vi var på väg till babysimmet vid tolvtiden. När ska vintern ta slut? När ska våren börja!?? Jag är så trött på alla snö just nu, för två veckor sen var det en dag med sol och en plusgrad, trodde på fullaste allvar att det skulle vända då, men icke sa nicke...

Idag hade vi åskådare på plats när Alva plaskade runt i bassängen, mormor och farmor var med och kikade på vår badanka. Alva fick dyka tre gånger idag och jag och Johan gjorde alla dyken med henne själv! Alva stretar inte emot lika mycket när hon dyker nu som hon gjorde första gången hon dök, herregud, då kändes det som att jag höll på att dränka min lilla skrutt, usch och fy ;)

Efter babysimmet åkte vi hem till min mormor och morfar och fikade, Johan fick jobba lite och ta sig upp på deras tak och skotta, stackarn, men duktig var han och mormor sa att nu har han ett helt stjärnbanér i himlen, mormor är för söt! Det var en riktigt trött skrutt som somnade som en stock direkt när vi kört ut från mormor och morfars uppfart, men tyvärr styrde inte mamma och pappa kosan hemmåt utan det blev en sväng förbi Tony för att kika in bygget, men det blev bara en kortis för skrutt var på tok för trött och somnade i bilen på vägen hem igen. Men sen vaknade hon upp och jag och Johan har kämpat för att hålla henne vaken fram till sju, eftersom vi inte ville att hon skulle somna vid femtiden för i så fall skulle hon definitivt INTE vilja somna vid sju för kvällen. Men vid halv sju efter lite gröt, ammande och bad, gnuggade skrutt sig i ögonen och gäspningarna var ett faktum, så då fick hon ta och lägga sig fr kvällen.
Och nu, ja nu ligger hon och sussar sött och jag ska ta och sätta mig i soffan ch mysa lite med min älskling! Hmm, får se vem som vinner Tv´n ikväll, melodifestivalen eller os!?? Jag kommer definitivt få höra argumentet att OS bara går vart fjärde år, suck..

Jag ska packa väskan inför morgondagen också, å vad jag längtar efter att ta på mig klackar,klänning, bo på hotell och njuta av ett glas vin eller två och goda vänner. Och ännu bättre blir det när jag efter festen får krypa ner i en hotellsäng med mina älsklingar för att sen vakna upp till underbar hotellfrukost, längtar som bara den efter lite lyx i vardagen!


Tänk, imorrn ska vi bo så här fint på mitt jobb coh om vi har tur får vi en liten uppgardering... dvs om mina underbara kollegor är på bra humör och om det finns rum ;) Hoppas kan man ju alltid ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Så ni får dyka redan, fusk! På vårat babysim får bebisarna inte dyka förrän dom är 6 månader, buhu.

2010-02-20 @ 21:13:44
URL: http://tyra.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0