Seg efter en slapp dag...

Madam har precis Tokslocknat i sin säng. Inte så konstigt med tanke på att det bara blev totalt 30 minuters sömn under dagen idag. Jag förstår inte hur hon orkar vara vaken så länge!?? I och för sig så har hon varit på bra humör så då gör det inget att hon är vaken, men jag tycker ändå att hon borde bli trött av allt springande i gåstolen, rullande på golvet, lek i babygymmet, krypförsök och tandsprickning, men icke sa nicke, det är en liten pigg skrutt vi har. Hon är nyfiken och vill inte missa någonting.

Vi har varit hemma hos Jenny och Gianni ikväll som precis kommit hem från varma Thailand. Blev hyfsat avis på deras bränna, men,men det är bara finna sig i att jag är albinovit för tillfället, suck. Skrutt var glad och charmade som vanligt, men det blev en hel del gnuggande i ögonen och på vägen hem tog det inte många meter med bilen innan hon slocknat i bilbarnstolen. Självklart så vaknade hon när vi kom hem, men pyjamasen var redan på så det var bara att lägga ner henne i sängen igen för att fortsätta sömnen.
Jag håller tummarna hårt för att det blir en bra natt i natt, för natten till idag var lite sisådär. det blev en hel del snuttande efter ammningen vid tvåtiden och vid fyratiden vaknade Alva upp och var jätte pruttig (har nu konstaterat att det nog var vitkålen som jag åt igår så jag får väl skylla mig själv), strax innan fem bajsade hon lite och sen lyckades hon somna om, men tyvärr bara i 40 minuter för vid tjugo i sex ville madam upp och leka och morgonmysa med pappa. Inget att göra åt saken, det avr bara att gå upp. Alva fick mysa med pappa och jag passade på att ta en härlig varm dusch för att vakna till liv, med andra ord är det inet så konstigt att det idag bara har varit en skön och slapp hemmadag för oss, men trots det känner jag mig riktigt seg och ryggen värker så det blir nog en tidig kväll för mig idag. Ska ta och plocka lite i köket och kanske ta ett bad för att mjuka upp ryggen, men sen blir det raka vägen till sängen.

Sov gott alla underbara, tänk imorgon är det äntligen HELG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0