Redan söndagskväll...

Helgerna bara springer iväg, man hinner knappt inse att det är fredag innan det är söndagskväll, tråkigt, men sant.

Idag har vi varit ute på promenad medans Johan oljade golvet i Alvas rum och när vi kom hem sa Johan att han behövde handdukar att torka golvet med, jag sa på skämt att i så fall måste jag och Alva nog åka till Ikea och handla lite nya... Blev chockad då J sa att det var en bra idé, så jag och skrutt skyndade oss till bilen innan Johan skulle inse sitt misstag med att låta oss åka till ikea själva. Mamma fick även följa med till hennes lycka då hon tyvärr inte har någon bil och bil är nästan ett måste om man ska dit, ok det finns bussar, men hur jobbigt är inte det på en skala om det blir storshopping!??
Både jag och mamma var dock lite besvikna när vi närmade oss kassalinjen eftersom vi konstaterade att vi inte hade hittat någonting roligt överhuvudtaget. I min påse fanns 10 handdukar, gardiner till köket, kökssaxar, duschskrapa, en förpackning doftljus och självklart en påse lantchips. Inte det roligaste, men nödvändigt till tusen. Äntligen får vi fina gardiner även i köket =)

Just nu hasar jag och Johan oss fram här hemma med en handduk under vardera fot, allt för att inte förstöra golven, men fint blev det!! När möblerna är på plats igen och gardinerna är uppe så ska jag nog bjuda på en bild på vårt fina hus.
Men nu, nu ska jag ta och tända lite doftljus i badrummet, krypa ner i ett bad och läsa mama, och ladda för den nya veckan, LOVELY!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0