"Min" Stegräknare

Fick en fråga i kommentarsfältet om min stegräknare...

"Min" stegräknare som jag skriver om lite titt som tätt är egentligen inte min. Den är Johans. Jag och Alva var på hälsomässan precis innan farsdag och Johan hade sagt att han ville börja träna lite, men att tiden inte riktigt räckte till för tillfället så då tyckte jag och Alva att en stegräknare vore kanon för en promenad kan man alltid klämma in. När J öppnade paketet på farsdag så sa jag att han "mer än gärna" fick lämna tillbaka den om han kände att han inte skulle använda den, men nejdå, den kommer anvädas...Men två veckor efter farsdag så låg den stackars stegräknaren fortfarande kvar i sin förpackning så då tänkte jag att jag lånar den idag, men sen har den inte velat lämna min sida utan följt efter mig vart jag än gått, den är mig ständigt trogen ;) Jag har dock lovat att Johan ska få en ny farsdagpresent, men tyvärrr glömmer jag alltid bort att fixa en, men snart så. Hmm egentligen ska det ansvaret ligga på Alva, eller hur!?? Hon måste helt enkelt bli bättre på att påminna lilla mamma om saker och ting ;)

Men åter till stegräknaren, den är av märket Omron modell: Walking style x.
Den är grym och motiverar hela tiden till att gå ut och gå VARJE dag. Om man inte går en dag så plussar den på extra minuter som man måste gå nästa dag osv för att uppnå veckans mål. Googla omron walking style x så hittar man en mass ainfo om den samt vartman kan köpa den...

Idag står den på 8,7 km =)


8,7 km avklarade och 497 kcal förbrända, men det där emd kalorierna tar jag med en nypa salt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0