Lunchpremiär

Nu är vi precis hemkomna efter promenad och fika med mammagruppen, eller i alla fall delar av den. Det blev en bra uppslutning idag,Helen&Leo,Elisabeth&Gösta,Jennie&Ella, Jeanette och Nikki-Li och så självklart jag och Alva. Det blev först en timmes promenad och sen avslutade vi som vanligt med en fika och idag blev det fika på svallings. Det blev en salamie&brie smörgås och en cola för mig medans Alva fick premiärlunch med slottspuré. Först ratade hon den totalt, men en halvtimme senare smaskade hon i sig nästan hela burken! Det var vid 12tiden så vi får se hur länge hon står sig på en barnmatsburk!??
Mitt högra bröst påminner mig i alla fall om att vi nu började ersätta lunchen med "riktig" mat idag. Det är stenhårt och väldigt mycket större än det vänstra, haha. Och inte kan jag pumpa heller för då fortsätter det ju att producera lika mycket mjölk så det är helt enkelt bara att stå ut och hoppas på att kroppen förstår att den kan minska på mjölkproduktionen runt lunchtid... Det måste värka något grönjävligt om man skulle ersätta alla mål på en gång. Vetetusan om det är för barnens skull som man introducerar maten sakta, men säkert eller för mammans brösts skull!?? haha

Nu står i alla fall stegräknaren åp 6,6km, och jag funderar på att gå till kylen nu och ta mig en liten tårtbit ;) det är jag väl värd!??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var har du köpt din braiga stegräknare? Tror banne mig att jag måste köpa en!!

2010-02-03 @ 15:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0