Första tanden!

När Alva bet på mitt finger ikväll så stack det till och vad såg vi då om inte Alvas första tand som är på g upp!


Se där ni, mammas lilla skrutt håller på att få sin allra första tand. Det är STORT det!

Alva har avit väldigt lös i magen sen if redags och vi har trott att det varit en biverkning av vaccinationen eller kanske att hon fått i sig lite för mycket fibrer från gröten som hon äter på kvällarna. Och när vi var på BVC igår så frågade jag om detta och bvc-sköterskan trodde också attd et var något av ovanstående, emn sa även att ibland kan bebisar bli lösa i magen när de håller på och få tänder. Haha, jag skrattade och sa, nej, nej det är inga tänder på g här än på ett tag. Tji, fick jag!
Det känns skönt att vi upptäckte tanden nu på kvällen för skrutt har reda vaknat och skrikit högt ca fyra fem gånger sen hon somnade vid sjutiden så det känns skönt att vi "vet" att det ät tanden som jävlas med henne. Nu har hon dock somnat om och ligger i sängen igen efter lite sömn på pappas bröstkorg, men i natt får skrutt snutta hur mycket hon vill, allt för att hon ska må så bra som möjligt. Kanske även blir lite alvedon lite senare om hon fortsätter att gallskrika när hon vaknar. Älskade unge, vad tiden går fort... Mamma och pappa älskar Dig!

Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Åh va kul med en liten tand! Här har vi nog också en på G men vågar inte säga säkert än :)



Jag tänka tipsa dig om att du kan vinna hemligt klädpaket från Lipfish hos mig nu, så söta kläder!



Jag önskar dig en fin kväll!

2010-02-11 @ 21:51:26
URL: http://etthustilloss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0