Alvas nya kompisar

Idag har vi haft finbesök av Sanna&Ofelia och Helen&Leo. Jag konstaterade nämligen igårkväll att vi behöver lite hjälp med att äta upp doptårtan som blev över och vilka passar det bättre att höra av sig till då än andra mammalediga som också är ute och promenerar bort grädden sen ;) Jag har gett mig tusan på att all doptårta ska ätas upp för den är så fruktansvärt god! Hallonmouse,grädde, vit choklad... JUMMIE! Tack svärmor för supergod tårta! Det blev en hel del tårta, men fortfarande finns det kvar så om någon är sugen på tårta är det bara att hojta till, jag är nämligen rädd för att jag äter upp hela själv om ingen hjälper mig ;)

Men åter till dagen...
Sanna och Ofelia kom förbi först och vi tog direkt en liten promenad så att våra små tjejer fick sova och på vägen hem mötte vi upp Helen och Leo och sen gick vi raka vägen hem till oss för lek,kaffe,te,kakor och TÅRTA!
I doppresent fick Alva bland annat en hund som lär ut kroppsdelarna, sjunger och pratar samt en anka som sjunger alfabetet etc. Dessa har gått varma och varenda melodi som finns inprogrammerad i de små mjukisdjuren har redan etsat sig fast i hjärnan..Men vad gör väl det när skrutt blir världens gladaste tjej så fort man tar fram hunden eller ankan och trycker på dess magar. Hennes leénde går från öra till öra och hon skrattar högt, helt underbart! Även Leo och Ofelia blev fascinerade av djuren, med anadr ord, väldigt populära leksaker =) rekommenderas starkt till alla med små barn då de faktiskt inte har så irriterande ljud som man skulle kunna tro... Tack tjejer och Leo för en jätte trevlig dag! Måste göras om ;)


Alvas nya kompisar, från Fisher Price =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0