En riktig utedag med gungpremiär...

Vi har haft en riktig utedag idag och njutit för fullt av det underbara vädret. Vi mötte upp alla mammor och bebiskompisar vid 10.30 och när vi kom hade snälla Jennie redan köpt en latte åt mig så det började bra ;) Det var bra uppslutning (låter lite kul) idag med mig, Jeanette, Jennie och Helen och så självklart våra söta små ungar som alla numera sitter i sittvagn. Snacka om att tiden har sprungit iväg sen vi sågs för första gången på Bvc och gav knoddarna massage. Det blev en härlig promenad runt Fornudden och sen en fikapaus på Svallings, sen ytterligare en promenad hem till helen och leo för lite mer kaffe och utelek och sen blev det en tredje promenad hem. När vi kom hem var klockan redan fyra och vi var lite möra av all frisk luft, men  Johan precis också kommit hem så vi passade på att gå upp och leka lite i lekplatsen tillsammans och Alva fick gunga för allra första gången och som hon log. Gullunge. Så efter nästan sju timmar utomhus var det dags att gå in och då kom mormor förbi för lite lek med skrutt så jag tog tillfället i akt att snabbdammsuga huset. Hellre en snabbdammsugning än ingen dammsugning alls ;) Efter lek med mormor blev det ett bad för mig och gullungen och sen slurpade Alva i sig en hel flaska välling idag igen (hoppas är en ny vana), så nu ligger hon och sussar, mätt och belåten. Själv är jag belåten, men inte alls mätt, men snart är riset färdigkokt och då väntar kyckling i sweet chilisås, yummie, min mage skriker efter mat..


Våroutfiten på då det lektes på verandan hemma hos Leo.


Skrutt sov på vägen hem, men när hon vaknade var hon fortfarande lite pömsig, men inte kan man väl ligga i vagnen och vila när det finns så mycket att titta på!?? Lika bra att vila huvudet mot bygelnom man frågar Alva, sötnos!
 

Det blev inte bara gungning utan självklart tyckte pappa att Alva skulle åka lite motorcykel också, sådan far sådan dotter ;)


Gungpremiär och med tanke på glädjen lär det bli fler gungningar för oss!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0