Underbar vårsöndag och årets första grillning =)

Idag har det varit en sån där alldeles perfekt och underbar vårdag som har tillbringats utomhus med min lilla familj, LYCKA!!

Dagen började enligt mig lite väl tidigt eftersom skrutt den senaste tiden skämt bort mig med sovmorgon till strax efter sju, men inte idag, inte. Men när vi väl hade kickat igång dagen med frukost och lek här hemma så gav jag och skrutt oss ut på en promenad upp till affären och sen hem till min mamma där Johan mötte upp oss för lite kaffe. Efter kaffet tog vi en promenad för att kika på ett hus som låg ute till ett kanonpris, men enligt annonsen "för den renoveringssugne". Jag och Johan är verkligen inte sugna på att totalrenovera igen, men med tanke på priset och läget så kände vi att vi i alla fall var tvugna att gå och kika. När vi närmade oss insåg vi att vi inte var de enda som var intresserade utan det var hur många spekulanter som helst. Men vi avskrev oss som spekulanter så fort vi klev in genom dörren, oj, oj säger jag bara, där fanns det saker att göra och inte så lite heller. "Lika bra att göra det soprent och börja om" citat av Johan. Så vi vände hemmåt och njöt av det underbara vårvädret. Väl hemma så började vi fixa och trixa här hemma i trädgården, så nu är rosenbuskarna nerklippta, de flesta blommorna uppdragna och trädgården börjar bli redo för operation bort med det gröna och in med marksten ;) Och för att maximera dgens bårkänslor åkte jag hem till mamma och lånade hennes grill så till middag har vi avnjutit grillad fläskfilé med potatisgratäng, så sjukt gott. Tänk, vilken skillnad det gör att grilla istället för att steka...
Så nu är årets första grillning avklarad och våren är verkligen här!!

Den här våren ska jag verkligen njuta av livet och min underbara lilla familj, Jag älskar er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0