Tisdagsäventyr

God afton!

Just nu sitter jag inne på kontoret och växlar med fjärren mellan dator och tv, för jag kan ju för allt i världen inte missa Deppan den här veckan också... Så jag antar att det här inlägget kommer ta ett tag att skriva med tanke på att Deppan börjar NU, så jag fortsätter i pausen ;)

Nu är det paus ;)

Idag har vi varit på lite äventyr, dock inte de roligaste...
Först så följde vi med Johan till vårdcentralen där det konstaterades att han troligen hade fått ytterligare ett virus, så nu är han sjukskriven veckan ut, stackars min lilla älskling. Efter vårdcentralen tog jag och skrutt en sväng förbi apoteket och affären för att handla lite "bra att ha saker" när man är sjuk och sen blev det en promenad hem i det härliga vädret. Tanken idag var att Johan skulle åkt och lämnat in vår bil på verkstaden, men eftersom han blev sjuk så fick jag och skrutt åka och lämna den. När vi åkte i bilen så somnade skrutt in, jag höjde volymen lite, gasade lite extra, på med solbrillorna och NJÖT av att våren faktiskt är här, trots gårdagens aprilväder. Efter verkstaden mötte vi upp Madde och Leah för en latte och ännu en promenad i det underbara vädret. Sen var det dags att gå hem och ta hand om vår sjuka älskling, som låg däckad på soffan. Så middagen idag fick bli *trumvirvel* ris och fiskbullar i dillsås, inte min favorit, men perfekt mat när man är sjuk.
Och nu ligger båda mina älsklingar och sover, den ena i sin säng och den andra på soffan, hmm inte så svårt att gissa vem som ligger vart ;)

Nu är det dags att växla med fjärren och återgå till deppan, men jag önskar er alla en underbar tisdagskväll!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0