Sängen är väck

Dagen idag har sprungit iväg. Vi åkte in till stan vid tiosnåret för att träffa gudmor Ida och tog då en promenad genom stan, från Skanstull till centralen. Vi konstaterade att Stockholm verkligen är en kanon stad och riktigt, riktigt vacker! Sen blev det ett stop på Wayne´s för lite lunch för oss alla tre och sen promenad tillbaka till söder igen. Ida åker till Malaga imorrn på äventyr i tre veckor, så det var verkligen kul att vi hann ses och snacka lite skit innan resan.

När vi kom hem satte jag ut vår gamla 120 säng som stått i Alvas rum på Blocket under "bortskänkes" och 45 minuter senare var den hämtad =) Sen började jag och skrutt att fixa iordning hennes rum så att det äntligen finns plats att leka där inne. Och oj, vad hon såg lycklig ut av att leka i sitt alldeles ega rum och att hon kunde leka utan att mamma sa "ajabaja" eller "inte där" en endaste gång. Om jag ska vara ärlig så känns det riktigt skönt att hennes rum börjar bli hyfsat klart så att vi äntligen kan börja leka i hennes rum istället för på vardagsrumsmattan. Mycket roligare att leka i ett chockrosa rum där man får leka lite hur som än i ett kritvitt rum där det är mycket som är "ajabaja" . Jag lovar att lägga ut lite bilder på Alvas rum när det är helt klart, men just nu kan jag inte gå in och fota för då väcker jag vår lilla skrutt som sover så sött, trots den dumma hostan som bara infinner sig när det är dags att sova, konstigt.

Själv så är jag helt slut i kroppen efter dagens promenader och allt fixande i skrutts rum och kommer därför att tillbringa kvällen i soffläge med cheesballsen som blev kvar från igår, men först, en snabbdammsugning av köket ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0