Köksmarodör, stå upp och lära-gå-vagn = Vår STORA tjej...

Imorse gjorde skrutt en ny upptäckt, hon tog bort ventilationsgallret under kylen. Hur lyckas hon!?? Och inte nog med det, sen fastnade hon i vardagsrumsbordet när hon höll på att klättra. Kunde inte ta kort på henne då eftersom det var lite synd om henne. Visserligen gjorde hon sig inte illa,men hon blev lite rädd när hon insåg att hon "fastnat" och inte kunde ta sig loss själv, sötnöt!! Men, som tur var kom mamma och rädadde henne...


Köksmarodören tagen på bar gärning! Hur lyckas hon hitta ALLT!?? Nyfiken som mor sin...


In action...

Även idag har det klättrats som bara den på tvbänken, fram till bänken, jag lyfter bort henne till leksakerna, jag vrider på huvudet en sekund och vips är hon på väg igen, idag ställde hon sig även upp mot bänken så då fick hon stå där ett litet tag så att jag hann med att at ett kort, men sen var det "ajabaja, inte stå där..." och så började vi om...

Jag sa till Johan idag att vi inte längre har en liten bebis utan världens goaste lilla tjej som vill prova på ALLT och är väldigt, väldigt nyfiken på att upptäcka världen. Hon har även susat runt med gåvagnen i full fart, japp ni läste rätt, gåvagnen, inte gåstolen, men tyvärr blev det inget kort eftersom jag var tvungen att gå bakom henne hela tiden utifall att hon skulle ramla, men inte gjorde hon det. Hon var så duktig så! Och om Alva fick som hon ville så skulle hon börja gå NU, hon släppte till och med gåvagnen så att hon bara gick med en hand, men hon fick bara ta ett steg innan jag var framme och sa åt henne att man faktiskt måste hålla i sig ordentligt. Hon får inte lära sig allt för fort, ett steg i taget... (passande ordval ;) )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0