Helg, underbaar helg

Söndag kväll och helgen är redan över, tråkigt, men sant.

Det märks att det är vår, det är ljust ute och det grillas överallt. Tanken var att vi skulle grillat i fredags kväll, men Johan kom hem sent och fega jag vågar inte tända en grill så det blev ugnsbakad fläskfilé istället, men det är inte så illa det heller. Njöt även av ett glas vitt på fredagskvällen och Alva njöt av en hel flaska välling, som resulterade i att hon inte ammades på hela natten utan hon nöjde sig med en flaska välling när hon vaknade upp =) Även lördagsnatten var utan amning så i skrivande stund har jag inte ammat sen i fredags morse...  
Lördagen bjöd på babysim, kalas för kusin Hugo som blev sju år, hockeyfinal-tittande (men resultatet har vi förträngt och blickar istället framåt), grillning med Johan, Alva och storebror och sen avslutades lördagen med vin och skvaller med grannen. Så i helgen har jag druckit vin två dagar i rad, visserligen inte så mycket, men ändå, två dagar i rad, det var inte igår vill jag säga, snarare november 2008 i London,haha.
Idag ahr vi tagit en promenad i det fina vädret med mamam som även bjöd på en fika. Sen har vi träffat gudmor Ida och tant Emelie som äntligen är hemma från Thailand, så det blev en del tjejsnack. Jag har även varit hemma hos mamma en sväng och hjälpt till lite med flyttpackningen. Alva fick vara hemma och leka med pappa medans jag hjälpte mormor. Snacka om att helgen verkligen sprungit iväg och att vi hunnit med en hel del, men ändå inte alls kännt oss stressade eller haft några måsten vilket är underbart och så himla skönt.

Så nu är vi laddade för en ny vecka, men först väntar en kväll på soffan och ett bad ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0