Från morgontrötter till kvällströtter

Just nu är jag en trött mamma. Egentligen utan speciell anledning, men jag är helt enkelt trött. Innan skrutt kom till världen var jag mest trött på morgonen, sov till tio, elva på helgerna och om någon väckte mig var jag riktigt otrevlig. När vårt lilla underverk äntligen valde att titta ut så försvann morgontröttheten helt plötsligt, bara sådär. Antar i och för sig att amningshormoner och lyckoruset över vår lilla tjej gjorde sitt, men numera är jag verkligen inte morgontrött *peppar,peppar* Istället har jag gått och blivit kvällstrött, inte jämt, men titt som tätt ;) Känns lite absurt att man kan vara så här trött av att "bara" njuta av livet. Men att leva det ljuva livet tär på kroppen, men jag njuter, så tröttheten är välkomen när den kommer. Herregud, det värsta idag är väl att jag kanske somnar på soffan framför Deppan, men vad gör det när jag sen kommer vakna upp och får njuta av det underbara livet igen... Min familj, mina vänner, föräldraledighet, vårt hus, våren, skrutts alla framsteg och så vidare. Inte konstigt att man är lite trött ibland, så med det sagt önskar jag alla en underbar kväll och dröm söta drömmar!! Och kom ihåg, lite trötthet visar att man lever ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0