Hemma från BVC

Nu har vi varit på BVC och allt är bra med lillskruttan, fast så liten är hon faktiskt inte längre:

Vikt: 4530g och 53,5cm lång

Med andra ord, vår lilla älskling växer verkligen så att det knakar. Alva ligger till och med över medelkurvan.

Frågade Jenny (vår BVC barnmorska) lite om amningen då jag tycker att Alva äter kortare stunder och mer sällan än för bara en vecka sen. Fick ett lugnande svar att det var helt normalt och att Alva verkade mer än nöjd med det hon får i sig med tanke på att hon ökar i vikt som hon ska. Förhoppningsvis håller hon på och försöker skapa sig lite rutiner, vilket för min del bara är positivt eftersom vi i så fall kan börja hitta på mer på dagarna. Som det är nu är jag lite nojig av att ge mig iväg på för långa promenader etc eftersom jag är orolig för att hon ska bli hungrig och att amma utomhus känns inte om något bra alternativ, varken för mig eller Alva.

En trött

Det var en trött tjej som somnade direkt när vi lämnade BVC.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hon är sååå sööööt! En riktig prinsessa! Kramikram!

2009-09-16 @ 12:29:33
URL: http://emmanem.bloggplatsen.se
Postat av: Elin

Stora tjejen!

2009-09-16 @ 22:31:29
URL: http://barnochfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0