1+1=fler

1+1 blir fler, det är precis vad den här bloggen handlar om.

Jag heter Madeleine och bor tillsammans med min älskade sambo Johan i vårt nya radhus som vi renoverade i somras. Tillsammans med oss bor också vår lilla skatt, vår prinsessa, vår lilla Alva.

Alva kom till världen den 2 september kl 05.20 på Danderyds sjukhus och vägde hela 3935g och var 51cm lång. Den här bloggen kommer att handla om oss och vårt liv, vår vardag och Alvas utveckling. Jag kan inte få nog av denna lilla underbara tjej och tycker att en blogg är ett bra sätt att dokumentera allt som händer i vårt liv just nu och den kommande tiden. Men jag antar även att uppdateringen av bloggen kommer att ske på hennes villkor, vill hon inte att mamma ka blogga så vet hon precis hur hon ska gå till väga, skrika, bajsa, kräva mat, men det är hon värd.
Jag har under graviditeten bloggat på familjeliv.se och ska på något sätt försöka länka hit den bloggen eller flytta den hit så att mina tankar under graviditeten även finns samlade här, men det kommer så småningom...

Trodde aldrig att livet med en bebis styrdes så enormt av bebisens tider och vilja. När folk har sagt att bebisar "bara" äter, sover och skiter så trodde jag att dem överdrev, me icke sa nicke... Bebisar äter, sover och skiter, men samtidigt så är dem alldeles underbara!

Idag är Alva 12 dagar och J har sin första jobbdag sen Alva kom så idag är det jag och Alva som gäller, helt själva hela dagen. Funderar på att ta en promenad i det fina höstvädret och gå bort lite av de graviditetskilon som sitter kvar lite fint på min mage och rumpa, lika bra att börja i tid.

Ska ta och försöka hoppa in i en snabbdusch nu innan min älskade unge vaknar.

Njut av dagen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0