Uppe med tuppen.

Uppe med tuppen =)

Försökte verkligen få Alva att somna om i morse när Johan gick till jobbet, men det gick inte, suck, så det vara bara att gå upp. Det har varit en tung natt, Alva har vaknat kl 2 för amning, kl 4.30 för amning och sen har hon varit lite allmänt gnällig och mammig mellan kl 04.30 och kl sex, så då blev det en hel del bärande/vaggande. Så nu skulle jag verkligen behöva lite sömn. Håller tummarna för att skruttan blir lite tröt snart så att vi kan sova en timme eller två ;)

Ska försöka hitta en riktig pyjamas med byxor och tröja idag för det är så fruktansvärt "kallt" när jag går upp för att amma på nätterna. Kan i och för sig bero på att det är tusen gånger skönare att ligga under ett duntäcke med Johan brevid mig, men ändå ;)

När vi köpt/hämtat den nya sängen som är på g så har jag bestämt mig för att den gamla får stå inne i Alvas rum så länge som hon ammas. Känns som en bra idé att ha en säng att lägga mig i med henne om hon är gnällig etc och det inet är läge att väcka Johan som ska upp till jobbet. Men när hon slutar ammas och ska sova i sitt eget rum så försvinner den gamla sängen. Hmm, känns som att det ligger hyfsat långt fram i framtiden ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0