Trotsperiod??

Alva har kommit in i en period när ingenting är bra mellan klockan 18-20. Riktigt jobbigt och frustrerande, speciellt när hon gärna vill bli ammad också, men blir alldeles för hetsig och blir inte alls nöjd, vare sig av ammning, blöjbyte etc. Hmm, en trotsperiod vid fem veckors ålder!?? Nja, kanske inte, men jobbigt är det...
Det enda som hjälper är att bära runt på henne och då kan hon somna,men så fort vi lägger ner henne igen så vaknar hon inom fem minuter. Så då är det bara att börja bära runt på henne igen, suck. Jag hoppas verkligen att det bara är en fas hon går igenom, *hoppas* Vet inte hur jag skulle klara mig utan bärselen nu!?? Den underlättar en hel del! När hon sitter i den trivs hon som bäst, funderar på om det är för att hon får ett jämnt tryck över ryggen/magen!?? Kanske är det magknip hon har!? Ger henne sempers magdroppar så förhoppningsvis hjälper dem, men det är väl lite konstigt om hon skulle få magknip runt samma tid varje kväll!??


Nu har hon i alla fall somnat och jag hoppas att hon lyckas sova fram till i alla fall klockan tio så att jag får njuta av säsongspremiären av Desperate Housewifes, å vad jag längtat efter det. Blir Tv och en kopp te för mig nu, myspys med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0