Äntligen BIL

Efter en massa, massa timmar på blocket (Johan), samtal til transportstyrelsen, en massa papper, regbesiktningar med mera så har vi ÄNTLIGEN en bil igen! Så underbart, så skönt, så härligt, äntligen ;)
Snacka om att man kännt sig lite handikappad utan bil, men det har även varit nyttigt att behöva planera allting hela tiden, fast samtidigt lite jobbigt när man har en liten bestämd tjej som inte alltid vill anpassa sig efter de tider mamma bestämt att de ska ta bussen etc, men, men helt klart värt det..


Så här glad var Alva när hon fick åka nya bilen.


Så idag har jag och lillskruttan invigt den nya bilen, först med en tripp till min mormor och morfar och sen plockade vi upp tant Ida för en tur till IKEA. Hos mormor och morfar blev det en massa fika och ahlgrens bilar som vanligt, helt underbart =) När vi kom till Ikea så kände jag mig riktigt stolt då jag nonchalerade doftljusen helt totalt, haha, men jag insåg när vi flyttade in radhuset att vi har på tok för mycket ljus och ljusstakar, så inget mer sådant förrens vi kommit helt i ordning och jag vet vad som behövs.
Det blev ett babygym till Alva och gångjärn till köksskåpen istället. Jag och Ida la Alva i babygymmet på golvet på IKEA för att se om hon gillade det och hon ÄLSKADE det så då var jag tvungen att slå till. Kostade bara 329kr vilket är ett riktigt kap om man jämför med de babygym som finns på Babyplanet och Babyproffsen etc, dem går loss på sex,sju hundra, så med andra ord har jag gjort ett riktigt kap ;)


Alvas nya fina babygym.


Nu ska jag ta tag i lite sysslor här hemma, måste plocka in i diskmaskinen och plocka undan lite, så roligt kan man ha en torsdagskväll ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0