Alva blir 7 veckor idag!

Tiden har rusat iväg!

Känns inte alls som att det var så länge sen som jag vaknade upp av lite molande värk i magen, skickade iväg Johan till jobbet och sen tog bilen själv till Danderyd för bedömning. Och aldrig har jag nog blivit så glad som när Johan kom till mig på sjukhuset efter att jag ringt honom och sagt att det nog va bäst att han kom för att jag inte trodde att jag skulle klara av att köra hem själv efter bedömningen, haha som om jag skulle få åka hem då ;)
Och sen kom den lyckligaste dagen i mitt liv, 24 timmar efter den första värken kom vår lilla tjej till världen och jag kan inte förstå att det redan har gått SJU VECKOR sen dess!?? Fatta SJU VECKOR!!
Det har hänt så mycket sen dess, vår lilla tjej har blivit en riktig liten knubbis som fyrar av det sötaste leendet efter det andra, fokuserar med blicken, leker med sina tigrar i vagnen, har hyfsat stabil nacke, nästan två kilo tyngre, är intresserad av allt, skriker när hon inte är nöjd, gnyr när hon tröttnat, hon är en bestämd liten dam som jag älskar över allt annat! Helt galet att tiden kan gå så fort, de sista sju veckorna av graviditeten gick riktig långsamt så jag antar att veckorna efter förlossningen jämnar ut det ;)

Satt och kollade igenom alla bilder på systemkameran (har inte lagt in dem i datorn än) och såg alla magbilder på mig, förlossningen, allra första bilden på Alva och dagarna som följde. Mina ögon fylldes av lyckotårar!
Vi har fått VÄRLDENS FINASTE TJEJ!


Så här liten var hon när hon bara var 5 timmar gammal. Storlek 56 var
alldeles för stort och nu sitter det väldigt tajt om magen ;)




Sötare unge får man leta efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0