Vuxensäng

Jag och Johan är numera ägare av en "vuxensäng" haha. Tills idag har vi levt med en 120 säng, vilket funkat bra tills jag var gravid i åttonde månaden ungefär, då började det bli riktigt trångt. Så nu är det med andra ord inte längre okej att somna på soffan och inte gå in och lägga sig i sängen när man vaknar på natten! (Hint till Johan)
TACK, TACK, och lite mera TACK till Johans moster Monica som gett oss sängen!


Måste dock åka och köpa madrassskydd imorgon, hmm och kanske ett
överkast och kanske lite fina kuddar att ha ovanpå överkastet ;)
Haha, får nog bli en tripp till IKEA i veckan, för madrasskydd är ett måste, men det andra är bara roligt piff ;)


Vi ska även ta och inviga våra duntäcken som vi fick av Johans mamma Elisabeth i inflyttningspresent, TACK så jätte jätte mycket! Har inte velat använda dem förrens vi fått den nya sängen så i natt blir det premiär gånger två =)
Med andra ord är tanken att jag i natt ska sova som en prinsessa med ny säng och nytt täcke, håller tummarna för att även min lilla prinsessa väljer att sova som en prinsessa utan att väcka mamma allt för många gånger..

120 sängen flyttade vi in i Alvas rum, så där får den stå tills dess att Alva börjar sova därinne. Känns skönt att kunna gå in och lägga sig där på nätterna om Alva är kinkig eller bara allmänt pigg och glad på natten så att Johan slipper vakna när han ska upp och jobba. Det räcker faktiskt med att en av oss får för lite sömn ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0