Vakna tjejen

Åkte till centrum vid lunch för att ta en fika med Vanna och Vilda som är på besök från Piteå. När jag parkerat bilen, tagit ur vagnen, tagit upp Alva ur bilbarnstolen och lagt henne i vagnen så börjar jag tömma fickorna på jackan så att jag skulle slippa ha den på mig och vad upptäcker jag då, plånboken är kvar hemma, SUCK!
Så då fanns det två alternativ, trixa in Alva och alla grejer i bilen igen eller låna pengar av Vanna, blev helt klart alternativ två, behövde inte ens fundera länge ;) haha

Blev dock en kort fika eftersom både jag och Vanna var riktigt trötta, men trevligt var det. Vilda har redan blivit två(!) år, vart tar tiden vägen? 
Höll tummarna för att Alva skulle somna i bilen hem, men icke sa nicke, inte heller somnade hon på vår promenad som varade en timme, inte heller i bilen till vårdcentralen när jag skulle vaccineras, blev för övrigt ingen vaccination eftersom vaccinet tagit slut IGEN!! Dom fick påfyllning imorse och när jag kom var det redan slut, men, men, det är bara att vänta tills nästa onsdag.
Alva valde att somna först vid fem och sover fortfarande, hoppas dock att hon vaknar till om ett litet tag för annars lär det bli en jobbig natt med en pigg liten tjej. Helt sjukt egentligen att hon orkar vara vaken en hel dag med en enda liten powernap på ca 20minuter, men är man nyfiken på världen och inte vill missa något så är man.

Söta Vilda, kan säga att namnet passar henne perfekt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0