Takida och barnvakt =)

Yes, jag klarade det, vi klarade det! Vi har haft barnvakt och varit iväg bara jag och Johan =)
Jag var riktigt nervös när vi gick, nästan så pass att jag hade lust att ta en cigarett, men icke sa nicke. Mobilen höll jag krampaktigt i handen och bilstereon fick vara på högsta volym på vägen till hovet. Kl 20.34 fick jag ett sms av mamma där det stod att Alva sov och att jag skulle koppla av! Jag kopplade av och njöt av en grym konsert, men mobilen höll jag fortfarande i krampaktigt och kollade titt som tätt på den så att inte mottagningen skulle försvinna, haha.

Klockan var halvtolv när vi var på väg hem och jag hade inte fått några fler sms av mamma, så då var jag lite orolig för jag visste att om Alva vaknade och tog flaskan så skulle mamma höra av sig, men mobilen förblev tyst, men nu var vi på väg hem så det var lugnt ;) Slog i alla fall till på att ringa till mamma som svarade lite smått tresat och sa att Alva sov i hennes famn så hon kunde inte prata, hmm. Johan och jag "skrattade" lite i bilen och kontaterade att mamma nog hade haft en hyfsat jobbig kväll. När vi väl kom hem var min första fråga till mamma som satt i soffan med en sovande Alva i famnen: "Har hon varit en solstråle eller en skitunge?" Svaret blev att hon inte varit en skitunge, men ordet solstråle utelämnades =) Haha...

Summan av kardemumman: Jag och Johan hade en jätte trevlig kväll med en grym konsert, Alva sov igenom hela kvällen, vaknade,nekade flaskan,men somnade tack och lov om igen utan tjafs, i alla fall enligt mamma ;)

12 veckor och 3 dagar var min lilla älskling första gången jag lämnade ifrån mig henne en hel kväll, men jag behövde en kväll ute och hon behövde nog en kväll ifrån mig också ;) Men idag ska det pussas och kramas lite extra!!


Jag ÄLSKAR Dig!


Riktigt grym konsert!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0