FF FörkylningsFredag

FF = FörskylningsFredag

Igårkväll känndes halsen lite torr och sträv, men det gick över med en kopp te, men kom tillbaka under natten, suck. Alva är täppt i näsan igen (Jag också) så nu kör vi med nässugen igen (på Alva), stackars lilla älskling. När hon var "liten", haha som hon inte är det nu ;) Men i alla fall, när hon  var runt två veckor och förkyld gillade hon inte nässugen, men hon fick snällt stå ut med den eftersom hon inte direkt kunde göra något, men nu, nu spjärnar hon emot som bara den så jag måste hålla i hennes huvud, usch, jag hatar när hon ligger och vrider på huvudet och SKRIKER, men sen blir hon glad när man tar upp henne och hon inser att hon kan andas igen =)

Vi valde att gå upp strax före klockan sex imorse då jag tyckte att Alva var alldeles för täppt för att kunna somna om, hon låg bara och vände och vred på sig, stackars liten. Men när vi väl gått upp så blev hon pigg som en lärka och har legat och sprattlat,snackat och gjort vändningsförsök i babygymmet hela morgonen. Hon kämpar som bara den med att försöka vända sig igen, men hon kommer inte riktigt runt, så ibland får jag ta och hjälpa henne lite på traven så att hon inte ger upp.

Dagen blir nog ganska lugn för oss, en riktig "hemma-kurerar-dag" ;)
Blir kanske en sväng till centrum för strumpköp och så måste vi ta oss till affären och handla mat och marinerade vitlöksklyftor och nya MAMA =)

Men nu väntar dagens andra kopp te vilket är det enda som hjälper mot halsen juts nu i brist på halstabletter och marinerade vitlöksklyftor....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0