Underbara helg

Det blev en dag utan bloggande igår, ibland finns inte tiden och ibalnd finns inte lusten, igår var det en härlig mix ;)

I torsdags bestämde jag mig för att Alva och jag skulle in till stan och få lite julkänsla. Vi åkte in och träffade Emma&Tyra, men någon julkänsla fick vi INTE. NK´s julskyltning var en besvikelse, ingen julstämning alla, och är det någon som sett vitsippor på vintern? Nä, dom var helt ute och cyklade i år... Sen gick vi vidare in till Gamla stan för att kika på julmarknaden, men inte heller den gav någon julkänsla eftersom det småduggade och sprang runt en massa skolklasser och skrek, julkänsla = INGEN där heller ;)

Vi fortsatte vår promenad till söder och hamnade till slut på Clarion Stockholm där vi tog en chaite, Smarrigt, hmm den gav lite, liiite julkänsla ;)

Alva somnade i vagnen när vi gick från hotellet så då slog jag till på en promenad över skanstullsbron och när jag kom hem visade stegräknaren att vi gått 7,5 km under dagen, inte illa!


Alva fick ligga och leka själv på golvet eftersom söta lilla Tyra hellre låg och sov, men Alva var nöjd ändå =) (Snodde bilden från Emmas blogg för jag orkar inte springa och hämta kameran, hoppas det är ok Emma!?)

Gårdagen bjöd på morgonmys med skruttan och en litem förmiddagsnap tllsammans på soffan, men sen tog v tag i våra liv och dammsög och skurade golvet här hemma innan vi gav oss iväg till centrum för en latte med Christine och hennes kompis Fanny. Även Anna&Leah kom förbi så vi blev fyra mammaor och fyra bebisar, med andra ord fyra barnvagnar som tog upp en massa plat och retade folk, men,men dem är framtiden ;) haha
Det var ganska så komiskt när vi väl började tänka efter hur vi alla på något sätt var "sammanlänkade". Min bror och Fannys, bror Peter har gått i idrottsklass tillsammans, Jag och Annas kille Ken har gått i högstadiet tillsammans, Annas Ken och Christines tefan har spelat hpckey tillsammans och min mamma har umgåtts en massa med Christines föräldrara när dom var yngre osv. Ganska så komiskt när man tänker efter, världen är liten ibland...

Kvällen igår bjöd på kyckling med potatisgratäng och ett glas rödvin =) Och vad jag njöt, rödvin är underbart! Bestämde mig för att vi skulle öppna en flaska igår eftersom vi ska på julbord idag och då blir det bilen för min del eftersom Alva fortfarande inte diggar flaskan, suck, men, men egentligen gör väl inte det något, får helt enkelt åka hem om hon nekar flaskan och sen tillbaka =)

Johan kämpade med flaskan igår kväll, Alva tog den lite, men började skrika hysteriskt till slut, men blev lugn igen när Johan bar runt på henne och tog bort flaskan ett tag. Själv gick jag runt i huet och vaggade så som jag brukar när Alva är ledsen och jag bär på henne, haha, sitta stilla kunde jag verkligen inet göra för det skar i hjärtat när jag hörde min lilla tjej vara så ledsen och förtvivlad, men jag var samtidigt glad att Johan kämpade på så länge. Hann försökte i 30 minuter och hon åt lite, me spottade ut det mesta, det blir fler försök under dagen, men förhoppningsvis funkar det ikväll då mamma ger henne flaskan direkt när hon vaknar och hon inte känner att jag finns i närheten, håller tummarna.

Lördagen idag blir lugn, vi ska njuta av att det är helg, ta en liten promenad, ett bad tillsammans med Alva och ikväll väntar julbord på restaurang Kungsholmen med Johans jobb och mamma ska vara här hemma med Alva.

Och nu, nu väntar julkalendern =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0