Sömnkontot är på minus

Idag är mitt sömnkonto på minus, riktigt på minus, ingen klagan, bara ett konstaterande ;)
Alva har hållt igång hela natten. Vaknade för första amningen vid midnatt (ovanligt tidigt/tätt inpå) , men somnade sen snällt om igen, vid tvåtiden vaknade hon igen så då gick vi in och la oss i hennes rum så att vi inte skulle väcka Johan och sen dess har vi varit uppe två, tre gånger i timmen, suck, och hon har velat snutta titt som tätt, helt ok eftersom det inte händer varje natt, men just nu är jag riktigt, riktigt trött/seg. Har försökt ligga och vila/sova lite på soffan nu på morgonen, men det har inte Alva gillat utan smågnällt i babygymmet och så fort jag satt mig på golvet brevid henne så har hon blivit nöjd. Ganska coolt att hon ändå märker att hon inte får uppmärksamhet, men det skulle inte vara helt fel om hon lät mamma vila lite. Jag fick dock en halvtimmes bra sömn mellan kvart över sex och kvart i sju, Alva fick leka med pappa innan hann skulle till jobbet och mamma fick lite sömn så att hon orkar dagen, Lovely =)

Antar att även Alva är trött efter natten så förhoppningsvis får vi sova en del nu på förmiddagen, håller tummarna för det i alla fall.

Tanken med dagen är att vi ska träffa Mathilda lite senare, men vi får se om vi (läs jag) orkar. Vi hoppas på det bästa. Nu ska jag och skruttan mysa lite och hon ska få lite frukost och vem vet, kanske hon somnar!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0