Rekat på IKEA

Vi är nyss hemkomna från IKEA. Nu har vi "rekat" lite och vet precis vad som ska inhandlas till Alvas rum och till kontoret, det kommer bli kanonfint. Hittade en jättefin "garderob" till Alvas rum och jag längtar redan efter att den står i hennes rum så att vi äntligen kan få lite ordning på alla hennes fina kläder som för tillfället tyvärr bara ligger huller om buller ovanpå hennes leksakskista. USCH och FY, jag vet!

Alva tyckte inte alls att det var kul att åka bil till och från IKEA, hon skrek som bara den, men så fort vi kom fram blev hon superglad och nöjd. Och ännu bättre blev det när hon fick halvsitta i vagnen lutandes på pappas jacka. Det var en riktig tiopoängare om man frågar henne själv. Vägen hem skreks det för fulla muggar på grund av hunger och trötthet, men när vi passerade Sköndal slocknade hon och sov resten av vägen hem och väl hemma fick hon äntligen mat och ligger nu och sover sött i sängen, mammas älskade unge!

Hmm, med tanke på dagens skrikande i bilen så känns 94 mil i bilen kanske lite väl vågat, men vi har bestämt att resan mot Norrland får påbörjas på kvällen när Alva precis har ätit och fått på sig pyjamas så att hon förhoppningsvis somnar för natten och sover sig igenom många, många mil ;) Det kommer att gå galant!

Johan är och tvättar bilen så jag är helt solo här hemma, eller inte solo, men hon som utgör duon sover så jag säger att jag är solo..Oavsett solo,duo,trio, nu ska jag passa på att njuta av en kopp te och tända lite ljus =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0