Pepparkaksbak

Här har det bakats pepparkakor:


Hmm, det blir lätt ett kaos när skruttan vaknar i vagnen mitt i baket ;)
Men lika bra att hon vaknade så att hon fick vara med om sitt första pepparkaksbak =)
Det var jätte kul för varje gång jag sa "Vi bakar PEPPISAR" skrattade hon =) GULLUNGE!


Plåtarna blev ståendes så här i ungefär en timme efterosm annat kom emellan, mat och lek!


Och här är slutresultatet! Fint upplägg, men kristyr är verkligen inte min starka sida så jag slog till på att försöka dölja det med florsocker, mumma =)

Dagens konstaterande, det är inte lätt att baka när man har världens goaste unge som vill leka och ha uppmärksamhet. Med andra ord, det tog mig ca 2½ timme att baka ut en förpackning FÄRDIG pepparkaksdeg, haha. Men det blev i alla fall peppisar och det är inte illa de inte ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0