Flaskförsök, julbord och barnvakt

Johan kämpade vidare med flaskan igår förmiddag, mellan  kl 9-12.30 kämpade han och Alva vägrade så vid 12.30 bestämde vi oss för att hon fick bli ammad istället, men hon lärde sig i alla fall att hon inte får mat direkt oavsett hur mycket hon skriker, alltid något ;)

Men, men kvällen igår bjöd på julbord med Johans jobb på restaurang Kungsholmen. Riktigt god mat och riktigt trevligt sällskap. Julbordet rekommenderas starkt!
Mamma var hemma hos oss och var barnvakt åt Alva. Alva skrek första timmen innan hon somnade av utmattning i mammas famn men så fort mamma försökte lägga ner henne i sängen började hon skrika en massa så mamma fick sitta med henne i famnen hela kvällen, stackare! Men summan av kardemumma, Alva sov igenom kvälln, vaknade vid 23 och vägrade självklart flaskan, men hon var glad så mamma lekte med henne och jag och Johan kom hem först vid 00.45. Det blev en riktig HELKVÄLL UTE =)
Jag tog visserligen bilen, med tanke på att lilla skruttan flaskvägrar så jag var beredd på att kanske bli tvungen att åka hem och ge henne lite mat, men jag hade riktigt kul ändå och så här i efterhand känns det riktigt bra att jag inte drack för då hade jag varit helt förstörd idag.

Alva var som sagt vaken när vi kom hem och hon blev riktig glad när hon fick, mat, herregud, stackaren hade inte ätit på 6-7 timmar, men hon var glad ändå. Trodde att hon skulle somna direkt efter ammningen, men då fick stackaren hicka men vid kvart i två  dunade hon in och sov fram till halv åtta imorse ( med ett uppvak för amning runt halvsex). Sen har vi bara varit hemma och degat hela dagen. Jag somnade på soffan och sov i en timme medans Johan lekte med Alva och sen åkte jag och lämnade tvätten hos underbara mamma. När jag kom hem började Alva bli lite trött och grinig så då gick vi och la oss i hennes rum för att vila lite och vaknade inte förrens halv två igen, riktigt skönt. Men Alva sov vidare till klockan två. Antar att hon var lite trött efter gårdagens flaskträning och barnvakt, men nu är hon glad och har precis fått på sig vanliga kläder, haha och klockan är halv fyra,men ibland har man sega dagar och idag är en riktigt seg dag =) Jag och Johan har fortafarnde mjukisar på oss och jag antar att vi inte kommer klä på oss något annat heller idag ;) Nä, nu ska vi dega vidare här hemma och tända tredje ljuset i adventsljustaken.

Och sist men inte minst TACK UNDERBARA MAMMA FÖR BARNVAKTEN OCH TVÄTTEN! ÄLSKAR DIG!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack! men det vet du att jag mer än gärna hjälper er!! kram Mamma

2009-12-13 @ 18:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0